Løsning af kundeopgaver

Kundeopgaver løses bedst, når både kunde og konsulent er fortrolige med og glade for tilgangen, fremdriften og de små og store sejre undervejs. Jeg møder ikke op med en bestemt løsning på kundens problem, men tager en grundig dialog omkring mål, behov og forudsætninger.

Min indgangsvinkel er, at løsningen skal virke og skabe de ønskede effekter og resultater hos kunden, så effektivt som forholdene tillader. 

Typiske kundeopgaver

  • Ledelse af interne forandringsprojekter
  • Udvikling af nye forretningsmodeller
  • Konceptudvikling
  • Udvikling af projektmetoder
  • Facilitering af workshops eller længerevarende forløb
  • Support og sparring til projektledere eller ledelsesfunktion
  • Ledelse af udviklingsprojekter (f.eks. R&D, IT, engineering)
  • Interim ledelse af funktion

 Eksempler

  • Projektledelse af en transformation af forretningsmodel fra almindelig produktsalg til salg af abonnementbaserede serviceydelser for et middelstort datterselskab i den dansk telekoncern. Herunder udvikling af forretningskonceptet Managed Services tilpasset virksomhedens setup, definition og beskrivelser af serviceydelserne, definition af de juridiske og forretningsmæssige vilkår, opbygning af web-baseret selvbetjeningsportal, opbygning af IT understøttede processer i ServiceNow samt intern kommunikation og træning i forståelsen af forretningskonceptet på tværs af organisationen.
  • Lead på udvikling af et “Corporate Project Training Program” for projektledelse fra begynderniveau til projektledelse af strategisk tunge projekter. Samarbejde mellem 4 interne forretningsenheder; R&D, Manufacturing, IT og Service organisationerne udover intern HR afdeling og ekstern partner. 
  • Introduktion af JIRA som værktøj til “task management” for hele ingeniørgruppen i en stor R&D funktion. Målgruppen var ingeniører, afdelingsledere og projektledere. I alt ca. 800 mand. Projektet var integreret med virksomhedens porteføljestyring og skabte stor gennemsigtighed mellem den enkelte ingeniørs arbejdsopgaver, afdelingens ressourceudnyttelse og den samlede projektportefølje.
  • Udvikling og dokumentation af en projektmodel for SME i automationsbranchen. Modning af dokumentationsgraden og evnen til at levere konsistente resultater.
  • Etablering af projektplanlægningsfunktion i stor R&D funktion til styrkelse af kvaliteten af projektplanerne mht. compliance, operationel værdi og retvisende billede af projekternes færdiggørelsesgrad.

 

Læs mere om konsulentydelserne